2 manieren om uw conversies op Amazon te verhogen
Probeert u via Amazon producten te verkopen? Maar wil dit nog niet echt lukken? Weet dan dat u niet de enige bent. Het merendeel van de bezoekers op Amazon bekijkt wel de product listings, maar slechts een klein deel gaat ook daadwerkelijk over tot aankoop. Om het aantal conversies op Amazon te verhogen, zult u er dus voor moeten zorgen dat een groter percentage van de mensen die doorklikken een aankoop gaan doen. Dit kunt u doen op twee manieren. Ten eerste door meer clicks te genereren en ten tweede door te zorgen voor goede content. Lees hier hoe dit werkt.
Uw content verbeteren
Uw
conversies verhogen op Amazon doet u gemakkelijk door uw content te verbeteren. Op Amazon zijn er vaak meerdere aanbieders van hetzelfde product. Of een potentiële koper uw product listing aanklikt, hangt voor 80% af van de productfoto’s die u heeft. Door te zorgen voor professionele en onderscheidende productfoto’s, kunt u het aantal clicks verhogen en neemt het aantal conversies toe. Zo eenvoudig is het!
Meer clicks
Door uw content te verbeteren, zorgt u dus automatisch voor meer clicks. En dus voor meer conversies op Amazon. Het is een win-winsituatie. Hierbij is het niet alleen van belang dat u goede productfoto’s heeft, uw product listing moet ook van voldoende informatie voorzien zijn. Denk aan begeleidende tekst, reviews en eventueel andere content die u overzichtelijk aangeboden wordt. U zult dan direct merken dat u niet alleen meer clicks krijgt, maar ook dat uw omzet flink omhoog gaat. En dat is uiteraard wat u graag wilt bereiken.
Lees ook:
Verkopen op Amazon – Maak gebruik van de grootste online martkplaats.