Archief opruimen? Ontdek self storage boxen!
Wanneer je een eigen bedrijf hebt dan weet je hoeveel administratie daarbij komt kijken. Het is voor bedrijven verplicht om hun administratie minstens zeven jaar te bewaren. Dit kan aardig wat ruimte in beslag gaan nemen. In dit artikel vertel ik je meer over dé perfecte oplossing voor het bewaren van jouw administratie zonder dat jouw kantoor en kasten uit gaan puilen. Met deze tip blijft jouw kantoor netjes en overzichtelijk en kun je je kasten open blijven doen zonder bang te zijn dat een stapel mappen je tegemoet komt vallen! Ben je benieuwd geworden? Lees dan snel verder!
Jouw archief opruimen
Wanneer je een kantoor aan huis hebt of een kleine kantoorruimte huurt dan heb je niet altijd plek voor al je administratie, zeker niet als je de administratie minstens zeven jaar moet bewaren. Er zijn verschillende redenen én voordelen om je archief ergens anders onder te brengen. Hieronder zet ik er een aantal voor je op een rijtje:
- Je werkt vanuit huis en hebt niet de middelen om een kantoorruimte te huren. Thuis heb je geen extra plek om je administratie op te slaan.
- Je huurt een kleine kantoorruimte waar geen plek is voor extra opslag.
- Je wilt besparen in de kosten. Om je werk uit te voeren heb je geen groot kantoor nodig. Het is dan zonde om een grotere kantoorruimte te gaan huren alleen maar om je administratie op te kunnen slaan.
- Je wilt graag het overzicht bewaren en al je administratie overzichtelijk houden. Dit kun je doen door de afgesloten jaren ergens anders onder te brengen. Zo heb je in je kantoor alleen de administratie die je op dat moment nodig hebt en blijft je werkplek een geordende en overzichtelijke oase van rust. Denk hierbij niet alleen aan hoe je kantoor eruit ziet, maar ook aan welke meubels je gebruikt zodat het fijn is voor je lichaam! Ergonomische meubels zijn echt onmisbaar voor een goede werkhouding.
Het huren van een self storage box
Het huren van een self storage box kan in bovengenoemde gevallen een uitkomst bieden. Een archief opslag hurenis een fijne en bovendien veilige optie voor het opslaan en bewaren van jouw belangrijke documentatie. Het is wel altijd belangrijk om te zorgen dat je een back-up van je documenten maakt. Dit is altijd handig en fijn om te hebben. Wees overal op voorbereid want je weet nooit wat er zou kunnen gebeuren. Toch is het huren van een self storage box een hele betrouwbare en goede optie voor het bewaren van jouw archief.
Het biedt niet alleen mogelijkheden voor mensen met een kleine kantoorruimte of een thuiskantoor, maar ook bij bijvoorbeeld een verhuizing is het handig om een archief opslag te huren voor je belangrijke documenten.
Heb jij een eigen kantoorruimte? En kies je er juist wel of niet voor om een archiefruimte te huren en waarom? Ik ben benieuwd!